Team

Debby Wernke
Debby WernkeDirecteurdebby.wernke@ozhw.nl
Een lach op hun gezicht, vol concentratie aan iets werken, uitbundig samen spelen… als je dat ziet dan is je dag goed!
Piet de Koning
Piet de KoningAdjunct directeur, leerkracht groep 8, bovenbouwcoördinatorpiet.dekoning@ozhw.nl
Mijn (onderwijs)motto: "Een boom groeit niet harder door er aan te trekken".
Monique Devilee
Monique DevileeIntern begeleider
Werken aan een passende ontwikkeling met en voor alle kinderen en ieder kind individueel, geeft  mij de energie en het plezier om als intern begeleider bij de Botter te werken. Ieder kind moet gezien worden!
Joyce Breur
Joyce BreurMiddenbouwcoördinator
Het begeleiden van kinderen en de interactie tussen kinderen onderling,  tijdens het opdoen van kennis en vaardigheden maakt, dat ik elke dag met plezier voor de klas sta.
Jeanette Tendijck
Jeanette TendijckLeerkracht David Damhert
Ik werk met de kinderen uit groep 1 en 2.  Ze zijn  puur en direct en er is geen dag hetzelfde. Ik vind het prachtig om te zien hoe deze kinderen zich ieder op zijn of haar eigen wijze ontwikkelen.
Inge Hoogerbrugge
Inge HoogerbruggeLeerkracht David Damhert
Werken met kinderen is het mooiste wat er is. Ze zijn eerlijk, puur en altijd nieuwsgierig naar nieuwe dingen. Het is geweldig om ze elke dag weer iets nieuws te kunnen leren als leerkracht. Daar word ik blij van!
Karin Jasper
Karin JasperLeerkracht Willem Wasbeer en onderbouwcoördinator
Ik word er gelukkig van als ik zie dat kinderen met plezier, samen nieuwe dingen leren. Het geeft mij veel voldoening om binnen het prettige sociale klimaat op De Botter samen te werken met al die verschillende kinderen, ouders, collega's en samenwerkingspartners.
Wendy Hollemans
Wendy HollemansLeerkracht Willem Wasbeer
Het mooiste van het onderwijs vind ik het enthousiasme van de kinderen. Kleuters zijn altijd in voor nieuwe dingen/activiteiten. De trotse gezichten, als ze iets nieuws hebben geleerd, vind ik goud waard. Ik laat mij elke dag opnieuw verrassen door de kinderen.
Angela van Dijk
Angela van DijkLeerkracht Willem Wasbeer
Het werken met kinderen vind ik fantastisch. Het is mooi en dankbaar werk. Kinderen zijn nieuwsgierig, enthousiast, oprecht en ze hebben humor. Ik geniet van wat het onderwijs met zich mee brengt. Geen dag is hetzelfde en daardoor blijft het onderwijs uitdagend en vernieuwend.
Ryanne Willems
Ryanne WillemsLeerkracht Vasco Vos
ik hou van het enthousiasme, de spontaniteit en de eerlijkheid van de kinderen! Elke dag is anders en elke dag leren we van en met elkaar door te ontdekken, onderzoeken, spelen, knutselen en nog veel meer!
Edith de Kreek
Edith de KreekLeerkracht groep 3
Het mooiste van mijn werk vind ik het moment waarop kinderen ontdekken dat ze kunnen lezen en eigen verhalen kunnen schrijven.
Rebecca Lie
Rebecca LieLeerkracht groep 4
Het moment om kinderen te zien toepassen wat ze hebben geleerd, blijf ik erg bijzonder vinden. Iedere dag geniet ik weer van de eerlijkheid, de positiviteit en het enthousiasme van de kinderen. Ieder kind is uniek én gelijkwaardig.
Rianne Kanters
Rianne KantersLeerkracht groep 4/5
Ik vind het belangrijk dat school een plek is waar kinderen zich veilig voelen. Een prettige sfeer in de klas, waarbij alle kinderen tot hun recht kunnen komen, is daarom van groot belang. Ook het creëren van een goede band met de kinderen en de ouders hoort daarbij. Goed luisteren naar de kinderen en af en toe een aai over de bol of een knuffel maakt het plaatje voor mij helemaal compleet!
Ine Tiemens
Ine TiemensLeerkracht groep 4/5
Het werken in het onderwijs met kinderen is afwisselend en geeft voldoening als je merkt dat kinderen geïnteresseerd zijn in wat er gaat komen, wat je te vertellen hebt en wat zij hier zelf aan kunnen bijdragen. Het voortdurend samen bouwen aan een toekomst blijft een drijfveer.
Petra Huls
Petra HulsLeerkracht groep 4 en 5
Elke dag werken met een enthousiaste groep kinderen vind ik een feestje. Elke dag is namelijk anders, er is ruimte voor inbreng van kinderen, creativiteit in de verwerkingen en het van en met elkaar leren.
Annemieke Anker
Annemieke AnkerLeerkracht groep 5
Ik vind het werken met kleuters fijn omdat ze iedere schooldag genieten. Elke dag komen ze onbevangen de klas in en zijn nieuwsgierig naar wat er gaat komen. Door op een speelse wijze vaardigheden aan te leren zie je ze in hun ontwikkeling groeien. En trots dat ze dan zijn!
Stephanie Verberkmoes
Stephanie VerberkmoesLeerkracht groep 6
Het is fantastisch als je je werk kunt combineren met je passie. Ik vind het belangrijk dat kinderen plezier hebben tijdens het leren en trots zijn op wat zij bereiken. Dat je als leerkracht kunt bijdragen aan hun ontwikkeling, blijft heel bijzonder. Net als de band die je met ze opbouwt, want die is goud waard.
Marjolein de Leeuw
Marjolein de LeeuwLeerkracht groep 6/7
Het mooie van het leerkracht zijn, is de interactie met de kinderen die op deze leeftijd zelf veel te vertellen en te vragen hebben.
Ineke van Dijk
Ineke van DijkLeerkracht groep 6/7
De leerlingen van groep 7 zijn op weg naar de laatste fase van de basisschool. Ik vind het een uitdaging om hen daarbij te ondersteunen, te stimuleren en te enthousiasmeren.
Ria Derks
Ria DerksLeerkracht groep 8
Ik wil ze een fantastisch laatste basisschooljaar geven! En... aangezien elke schooldag onvoorspelbaar is, blijft het altijd leuk!
Romy Willemsen
Romy WillemsenVakleerkracht handvaardigheid
Ik vind het fijn om een bijdrage te mogen leveren aan de creatieve ontwikkeling van de kinderen.
Petra Prins
Petra PrinsVakleerkracht bewegingsonderwijs
Het is mooi te zien als kinderen met jou zo’n band krijgen dat zij op basis van dat wederzijds vertrouwen elke keer weer een stapje verder komen in hun leerproces.
Joost Jasper
Joost JasperICT coördinator
Goed onderwijs zorgt er voor dat kinderen de digitale vaardigheden meekrijgen die ze later nodig hebben. De Botter investeert daarom al vanaf de kleuterbouw in de ontwikkeling van digitale geletterdheid. Daarnaast is een soepel draaiend ICT-netwerk uiteraard een vereiste voor de collega’s om hun werk goed uit te kunnen voeren. Als ICT-coördinator draag ik daar graag mijn steentje aan bij.
Marjon de Vries
Marjon de VriesLeerkracht Stichting Bram
Mijn uitdaging binnen het onderwijs is om de kinderen de ruimte en de mogelijkheden te geven om het beste uit henzelf te halen. Het lesgeven aan de kinderen van Stichting Bram in combinatie met de kinderen van OBS de Botter maakt dit extra bijzonder en waardevol.
Britt van Eijnatten
Britt van EijnattenLeerkracht Stichting Bram
Het is zo mooi om te zien dat kinderen met en zonder een verstandelijke en/of lichamelijke beperking van elkaar kunnen leren onder één dak.

Leerkrachten

Het kan voorkomen, dat een groep meer dan één leerkracht als groepsleerkracht heeft. Ook in het onderwijs hebben de mensen, die er werken, recht op een deeltijdbaan. Leerkrachten, die samen de verantwoordelijkheid over een groep hebben, hebben veel contact over het reilen en zeilen in de groep. Tevens wordt er dagelijks een overzicht ingevuld van de zaken, die aan de orde zijn geweest en worden bijzonderheden door de samenwerkende leerkrachten genoteerd.

Leerkrachten hebben door de normjaartaak en BAPO (voor oudere leerkrachten) recht op extra vrije dagen. Dit kan gebeuren op losse dagen of (door clustering) voor een aaneengesloten periode. Op deze dagen zal de vaste groepsleerkracht worden vervangen door een collega.

Ons standpunt is, dat hooguit twee leerkrachten samen de verantwoording voor een groep mogen delen. Wel kan het af en toe voorkomen, dat een derde leerkracht bij verlof of ziekte een groepsleerkracht vervangt.

Bij ziekte van een leerkracht krijgt de groep les van een vervangende leerkracht.

Vakleerkrachten
Romy Willemsen (handvaardigheid)
Petra Prins (gymnastiek)

Image
Image
Image
Image
Image